"לב מנחם" – מסגרת להשלמת פערים
עם השנים גוברת המודעות בקרב הורים ואנשי חינוך לחשיבות מתן מסגרת לימודית וחינוכית מותאמת לכל ילד לפי צרכיו הקוגנטיביים והאמוציונלים, במיוחד בשנות לימודיו המוקדמות, בחינת: דיו כתובה על נייר חלק.
כהורה, קשה מאד מבחינה ריגשית לראות בקושי של הבן, לאבחנו ולהגדירו. קשה שבעתיים להוציא את הילד מהמסגרת הרגילה ולשבצו במסגרת קטנה ומוגדרת. הפחד מהסטיגמה מקנן בלב כל הורה וכל אחד היה מתאווה לבטלו. היתה רוצה האם לעצום עיניים ולדמיין שזהו חלום שיחלוף.. היה רוצה האב לטמון ראשו בחול ולא להכיר בעובדות.. אך, הצוות החינוכי מגלגל שוב ושוב את כדור ההחלטה לידי ההורים, ואלו זקוקים לעמוד מול הכאב ולהגיע להחלטה.
במהלך השנים האחרונות הסיר "לב מנחם" את הכפפה והוכיח מעל לכל ספק כי גן איחור שפתי ועיכוב התפתחותי, מהווים הזדמנות בלתי חוזרת לאפשר לילד להתקדם בצעדי ענק, במסגרת חמה ותומכת ולהשלים פערים ע"מ שיוכל כעבור שנה/שנתיים להשתלב בהצלחה יתירה בבי"ס רגיל.
מידי שנה באים בשערי הגן הורים שבקושי גררו את השנה החולפת תוך ריצות אינספור לטיפולים מקדמים עבור בנם/ביתם, הוזלת ממון רב עבור ביקורי רופאים, נסיעות, איבחונים וטיפולים פרא רפואיים שונים ע"מ לשפר את איכות חייו של הילד שעבר סבל יומיומי על רקע קשיים לימודיים, חברתיים וריגשיים. (שיכולים להיות גם סיבה/תוצאה זה של זה...)
לעומתם, יעידו המכתבים הרבים, יש את ההורים המגיעים לרישום לשנה נוספת או אלו הבאים להפרד מהחממה שהפריחה את בנם/ביתם. אשר פיהם שיר ותודה לבורא עולם שעזר להם לעשות את הצעד הנכון ולהגיע למקום הנכון. ולהביע רחשי ליבם לצוות החינוכי על השנה/השנים שילדם שהה במסגרת "לב מנחם" - ההשקעה הבלתי נדלית בבנם והגשתו לכתה א' כשהוא מנוסה בכל המיומנויות ומוכן, פעמים, ללמידה עצמאית בכתה רגילה. הכל ברמה המאפיינת את "לב מנחם" – גבוהה, אישית ובלתי מתפשרת עד לפרטים הקטנים ביותר.
אכן, "הגעת ל"לב מנחם", הגעת למקום הנכון!!" אך חשוב לזכור כי מומלץ להגיע גם בזמן הנכון...
ילד בעל עיכוב התפתחותי כלשהו, בתחום השפתי, המוטורי או ההתנהגותי רשאי לקבל "צ'ק פתוח" מידי וועדת השמה ולזכות בכל הטיפולים המשלימים להם הוא זקוק תחת קורת גג אחת, בתדירות יומיומית ובאוירה כללית תומכת ומקדמת. אין תחליף לחממה אחת מושלמת: גן עיכוב התפתחותי = גן להשלמת פערים!
גן עיכוב התפתחותי הינו תחליף מושלם לריצות לגורמים שונים בשעות אחה"צ ע"ח הילדים האחרים בבית וע"ח כספי ההורים. הגן מקל באופן משמעותי על הבירוקרטיה הסבוכה המלווה את שאיפת ההורים לקדם את ילדם/תם ולהביאם לרישום בכתה א' כשהם צימצמו פערים בכל התחומים בינם לבין בני גילם.
הגן ב"לב מנחם" מקבל ילדים רגילים, ברמות שונות של תיפקוד ומתאים לכל אחד את תוכנית הלימודים והטיפולים לקידומו המושלם. מי מביניהם שזקוק לשהות בגן כל ימות השבוע, ומי שמסוגל להשתלב בחלק מימות השבוע בגנים/כיתות לימוד רגילות. כאמור, בהתאם למסוגלות הילד וע"י בחינות חוזרות מידי פעם של הצוות הרב מיקצועי המטפל בילד ובהלימה לבקשות ההורים.
בתאריך 29/5 מסתיימות וועדות השמה, וימים אלו הם הדקות האחרונות (כמעט) לשנה זו, לעשות חושבים ולהחליט על המסגרת הנבחרת עבור ילדכם. נציין בזאת, שהנהלת "לב מנחם" מוכנה להרתם ולעזור להורים בזירוז הליכי איבחונים ובהגשה מהירה לוועדות השמה.
הרב ישראל גובנר מנכ"ל מוסדות "לב מנחם" אומר, כי "בכל שנה יש את אלו הנזכרים ברגע האחרון ואנו נאלצים לעשות עבורם מאמצי על ע"מ להצליח לשלבם בגנינו, ולא תמיד זה עולה בידינו והצער וההפסד גדולים... לכן כדאי להזדרז ולסדר את ההליכים בזמן הנותר ולהרוויח את כל מה שהגנים שלנו יכולים להעניק לילדכם. עוד דבר חשוב לציין, כי ילד שעובר וועדת השמה אינו הופך להיות ילד חריג אלא ילד שזכאי לקבל את כל הטיפולים בחינם! כמו"כ ההורה לא מתחייב בוועדה אכן לשלבו בגן השלמת פערים אלא יכול בסוף לשלחו ללמוד בגן עירוני. כן להפך, הורה שהכניס את ילדו לגן עירוני יש באפשרותו להתחרט עד לתאריך 1/9 ולהעבירו לגן השלמת פערים, זאת בתנאי שהילד עבר וועדת השמה! לכן, רצוי וכדאי לגשת לוועדת השמה, גם אם אתם ההורים עדיין בשלב ההתלבטויות והספק."
דבר נוסף רוצה להדגיש הרב גובנר: "עלותם של טיפולים משלימים, גם אם מסובסדים ע"י הקופ"ח נשאר גבוה ומצמק את כיס ההורים. מה גם שהטיפולים הניתנים במסגרות חיצוניות הם ריפוי בדיבור, ריפוי בעיסוק ופיזיוטרפיה – במקרה הצורך. ילד שעבר וועדת השמה ולומד בגן עיכוב התפתחותי, כלומר בגן להשלמת פערים של "לב מנחם", מקבל בנוסף למינימום עוד סל טיפולים נרחב ביותר הכולל: סייעת תקשורת, סייעת התפתחות, מורת קריאה, תרפיה באמצעות בע"ח, טיפול ריגשי במוזיקה, גינון טיפולי וחדר סנוזלן! וכדי לסבר את האוזן, בחישוב כולל נגיע לסכום של : קרוב ל-1,000 ₪ בשבוע!! וכל זאת אתם זכאים להעניק לילדכם בחינם!!! "
באם הדרך אינה ברורה לכם, או אינה ידועה לכם, צרפנו עבורכם את השלבים שיעזרו לכם בדרך...
*זיהוי –צריכה להיות ערנות מצד ההורים/הגננת להתפתחות הילד, ולזהות כמה שיותר מוקדם לקות או עיכוב התפתחותי של הילד ביחס לבני גילו.
*שאלון מהגננת– עבור וועדת השמה/שילוב, בו היא מתארת את קשייו של הילד.
*שלושה איבחונים – פסיכולוגי, מאת פסיכולוג התפתחותי. ריפוי בעיסוק וקלינאית תקשורת. (באמצעות הפניה מרופא ילדים)
* רישום לוועדת השמה – לפנות ליו"ר וועדות השמה בעירכם, במחלקת חינוך חרדי, לשם קביעת תאריך לוועדת השמה/שילוב.
אמנם זו שעת האפס, אך מנהלי גן "לב מנחם" מוכנים לעמוד לשרותכם ולזרז עבורכם את תהליכי האיבחונים במהירות האפשרית. למעונינים, ניתן לפנות לטל: 0573112389 דסקרטיות מובטחת!
וכל הדרך..מתוך אמונה בכוחה של תפילה להצלחת הילדים ולסיעתא דשמיא !!